رازهایی برای زیباتر بودن

در این بلاگ قصد داریم به اصولزیبایی و هر آنچه که به زیبایی مربوط است بپردازیم.

رازهایی برای زیباتر بودن

در این بلاگ قصد داریم به اصولزیبایی و هر آنچه که به زیبایی مربوط است بپردازیم.

همه چیز در مورد سالن‌های آرایشی، اصول آرایش، اصول داشتم پوست و مویی زیباتر و ...

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دنیای مد و زیبایی همیشه در حال رشد است و هر روز ترندهای جدیدی متولد می‌شود. در واقع همراه بودن با تمام سبک‌ها و مدل‌های مو کاری سخت و دشوار است. با این حال بافت مو همیشه جایگاه خود را در مد و استایل مو حفظ کرده است. بافت مو یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین مدل‌های مو است که آراستگی و زیبایی موهای شما را دوچندان کرده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

خدمات بافت مو در سالن زیبایی و آرایشگاه اینترنتی


شاید در نگاه اول بافت مو ساده به نظر برسد، اما در واقع مانند فرمول‌ها و محاسبات ریاضی از قوانین خاصی پیروی می‌کند. یک آرایشگر مجرب به خوبی با قوانین و الگوی بافت مو آشناست و می‌تواند خواسته شما را به بهترین نحوه ممکن برآورده سازد. از این رو آرایشگاه‌ها به تیمی متخصص در زمینه بافت مو نیاز دارند تا بتوانند به خوبی رضایت شما عزیزان را جلب کنند. تیم ماهر و صمیمی سالن زیبایی و آرایشگاه اینترنتی قادرند 30 مدل بافت مو را برای شما انجام دهند؛ از بافت‌های آفریقایی و مکزیکی گرفته تا بافت‌های سه بعدی و تیغ ماهی. علاوه بر این شما می‌توانید از موهای اضافه رنگی لابه لای بافت های خود استفاده کرده تا ظاهر موهای خود را چشم‌نوازتر کنید.

آرایشگاه اینترنتی نحوه دریافت خدمات زیبایی را آسان‌تر کرده است. اگر به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری به سالن را ندارید، می‌توانید آرایشگر مورد نظر خود را به منزل بیاورید. برای این کار کافی است از طریق سایت آرایشگاه اینترنتی درخواست خود را برای اعزام آرایشگر به منزل ثبت کنید.


بافت مو پیشینه‌ای طولانی در تاریخچه مد و زیبایی دارد. در ادامه از تاریخچه بافت مو، مراقبت‌های لازم برای بافت و نحوه شستشوی موهای بافته شده برای شما می‌گوییم.

تاریخچه بافت مو


به طور دقیق نمی‌توان گفت که تاریخچه بافت مو به کدام کشور و چه به دوره‌ای باز می‌گردد، اما قدیمی‌ترین نشانه‌ها را می‌توان در سنگ نوشته‌ها و حکاکی‌هایی جستجو کرد که مربوط به 3500 سال قبل از میلاد هستند. این نشانه‌ها حاکی از این است که بافت مو در آفریقا و از قبیله هیمبا واقع در نامیبیا آغاز شده است. افراد این قبیله قرن هاست که موهای خود را می‌بافند. در آن زمان در بسیاری از قبایل آفریقایی، مدل موهای بافته شده راهی منحصربه‌فرد برای شناسایی هر قبیله بود. مدل‌های بافت و مو نشانه‌ای از قبلیه، سن، وضعیت تأهل، ثروت، قدرت و مذهب هر فرد محسوب می‌شدند. در واقع بافت مو مانند یک میراث تاریخی نسل به نسل می‌گشت تا اینکه کم کم راه خود را در سراسر جهان باز کرد و در دهه اول 1900 میلادی به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو شناخته شد.

مراقبت‌های لازم برای بافت مو

 

  • برای حفظ رطوبت موهای بافته شده خود، هنگام خواب از یک روسری ابریشمی یا یک روبالشی ساتن استفاده کنید.
  • تجمع گرد و غبار و عرق در میان موها از عوامل مسدود شدن منافذ پوست سر محسوب می‌شود. برای حل این مشکل لازم است حداقل دو بار در هفته موهای بافته شده خود را بشویید.
  • درست مثل هر موجود زنده‌ای، موهای بافته شده نیز به رطوبت نیاز دارند. پس از مرطوب نگه داشتن پوست سر خود غافل نشوید.
  • روغن‌‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن بادام گزینه‌های مناسبی برای تسکین پوست سر و حفظ رطوبت موها به شما می‌روند.
  • حتی اگر بافت موهای شما به هم نریخته بودند، لازم است بعد از 4 تا 6 هفته آن‌ها را باز کنید. علت این امر این است موها در ماه حدوداً 3 سانتی‌متر رشد می‌کنند و این موهای جدید با بافت موهای شما گره خورده و فشار زیادی به پوست سر وارد می‌کنند.
  • نحوه شستشوی موهای بافته شده
  • شاید تصور کنید شستشوی موهای بافته شده غیرممکن است، اما این کار تنها به یک دستورالعمل نیاز دارد. آنچه در ادامه می‌خوانید راهنمایی برای شستشوی موهای بافت است.
  • یک شامپوی مناسب با جنس موهای خود انتخاب کنید. انتخاب درست شامپو به شما کمک می‌کند تا از شر خشکی و خارش پوست سر خلاص شوید. مقدار زیادی شامپو را روی پوست سر پخش کنید و آن را به آرامی ماساژ دهید.
  • حال نوبت به شستشوی بافت‌های مو می‌رسد. برای این کار مقداری شامپو را کف دست بریزید و بافت‌ها را در دست نگه داشته و با ملایمت ماساژ دهید. توجه داشته باشید بیش از حد به بافت موها فشار نیاورید، چرا که این کار باعث وز شدن موها می‌شود.
  • به عنوان آخرین مرحله موهای خود را با دقت و ظرافت بشویید. اطمینان حاصل کنید که تمام شامپو از میان موها شسته شود و هیچ اثری از آن در لابه‌لای موها باقی نماند.
  • پس از شستشو، موهای بافته شده را به حال خود نگذارید و حتماً با کلاه حمام یا سشوار آن‌ها را خشک کنید. این کار بی‌اهیمت به نظر می‌رسد اما از پوسیدگی موها شما جلوگیری می‌کند.

 

منبع: سایت سالن آرایش و آرایشگاه اینترنتی رویال شاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی